widok

5fingers- platforma warta odwiedzenia

Dachstein to jeden z popularnych regionów turystycznych. Możemy tam spacerować, podziwiać piękne widoki, w zimie pojeździć na nartach czy snowboardzie a dla pragnących przygód i adrenaliny jest możliwość polatać na paralotni!
Właśnie tam jest również możliwość wjechania kolejką na górę Krippenstein gdzie została stworzona platforma 5fingers, ale od początku…

5 fingers to platforma widokowa, na którą wybraliśmy się przy okazji wizyty w Hallstatt o której możecie przeczytać tutaj. Poświęcamy temu osobny wpis, ponieważ w internecie nie ma zbyt wielu cennych informacji dotyczących tego miejsca.

Jak dojechać?

Kolejka znajduję się jakieś 10 minut od miasteczka Hallstatt, a po drodze mijamy wiele razy drogowskazy z reklamą platformy 5 Fingers. Parking przy kolejce jest bezpłatny.
Kupując bilet, musimy podjąć decyzję co chcemy zobaczyć.
My wybraliśmy wjazd bezpośrednio na punkt widokowy. Pominęliśmy jaskinię lodową oraz jaskinię mamucią, o których dowiedzieliśmy się dopiero na miejscu.
Bilet na samą platformę 5 Fingers bez dodatkowych atrakcji to koszt 30 euro.

Dachstein
KASY

Po zakupie biletu kierujemy się do budynku, w którym czekamy na przyjazd kolejki, jest to jakieś 10 minut. Odbijamy swój elektroniczny bilet i jedziemy w górę. Dzięki temu, że kolejka jest cała przeszklona, podczas jazdy możemy podziwiać przepiękne widoki.

W trakcie podróży na 5 Fingers mamy jeden przystanek pośredni, na którym znajduje się jaskinia lodowa.
Jeśli nie wykupiliśmy na nią biletu, czekamy na wagonik jadący dalej. Możemy również odpocząć i zejść ciepły posiłek w restauracji, ponieważ bilet nie ma ograniczeń czasowych 🙂

Dachstein

NA GÓRZE

czeka nas 20 minutowy spacer w kierunku platformy. Nawet latem zalega tu śnieg, dlatego lepiej zaopatrzyć się w ciepłą kurtkę i czapkę. Dla nas była to niespodzianka, byliśmy chyba jedynymi ludźmi w letnich ubraniach. Gdy już dotrzemy na pięciopalczastą platformę czekają nas niesamowite wrażenia!
Widok jest bajeczny, zapierający dech w piersiach. Z 5fingers widać w całej okazałości jezioro Halsztackie i cudowne masywy górskie. Warto zaznaczyć, że platforma znajduje się na wysokości 2108m n.p.m. My pomimo niesprzyjającej pogody i nieodpowiedniego ubioru spędziliśmy na platformie dobre 30 minut 😀

W drodze powrotnej wchodzimy jeszcze na spiralną platformę, z której podziwiać możemy szczyt Hoher Dachstein ( 2 995m n.p.m ) albo zrelaksować się na leżaku 😉

WAŻNE

W czasie planowania wycieczki polecamy zajrzeć na stronę:
znajdziemy tam informacje dotyczące ceny atrakcji, godzin pracy kolejki i otwarcia poszczególnych odcinków trasy w różnych sezonach. Podany jest też dokładny adres i opis jak dojechać 🙂